2012年12月19日水曜日

Administrant

ad;min;is;ter pronunciation: function: verb inflected form(s): ad;min;is;tered; ad;min;is;ter;ing etymology: middle english administren, from anglo-french administrer, from latin administrare, from ad- + ministrare to serve, from minister servant — more at ministerdate: 14th centurytransitive verb 1 : to manage or supervise the execution, use, or conduct of lt;administer a trust fundgt;2 a : to mete out : dispense lt;administer punishmentgt; b : to give ritually lt;administer the last ritesgt; c : to give remedially lt;administer a dose of medicinegt;intransitive verb 1 : to perform the office of administrator2 : to furnish a benefit : minister lt;administer to an ailing friendgt;3 : to manage affairs— ad;min;is;tra;ble adjective — ad;min;is;trant noun

0 件のコメント:

コメントを投稿